Mitä luovuus on?
Lukuisat tutkimukset ja selvitykset korostavat luovuuden merkitystä työelämässä. Maailman ja työelämän muutosvauhdin kiihtyessä ja monimutkaistuessa löydökset ja luovuuden merkitys eivät yllätä. Mutta mitä luovuus on? Onko sitä meissä kaikissa? Millaista luovuutta meissä piilee? Entä yrityksissä ja työelämässä? Miten ylläpitää luovuutta, puhumattakaan sen kehittämisestä? Voisiko luovuus olla meidän jokaisen tulevaisuuden supervoima, jos vain ymmärtäisimme paremmin, mistä luovuudessa oikeastaan on kyse?
Luovuudesta kilpailuetu Oy Suomi Ab:lle
Elämme ja työskentelemme maailman turvallisimmassa maassa ja tutkimusten mukaan olemme myös maailman onnellisin kansa. Mikä voisi olla parempi kasvualusta luovuudelle? Miksi emme tekisi luovuudesta Oy Suomi Ab:n kilpailuetua?
Olemme kaikki luovia ja siksi haluamme auttaa muitakin kuin markkinoinnin alan ammattilaisia tunnistamaan oma luovuuden potentiaali.
Tunnista ja tunnusta luovuus
Vain tunnistamalla luovuuden ominaisuuksia voi ymmärtää luovuutta paremmin. Ja sen jälkeen myös arvostaa syvemmin – saattakaamme siis toisemme työelämän yhteiselle luovuuden kartalle.
”Ensimmäistä kertaa koskaan Suomen historiassa pääsemme sukeltamaan luovuuden anatomiaan yhdessä Luova työelämä 2030 -hankkeen avulla.”
Mitä enemmän ihmisiä saamme osallistumaan, sitä vahvemmin saamme yhteisen tavan sanoittaa luovuutta toimialasta riippumattomasti. Tunnistamme ja tunnustamme luovuuden uudella tavalla. Opimme myös yhdessä hyödyntämään luovan potentiaalimme täysillä joka hetkessä.
Selvitä oma luova potentiaalisi
Tee se osoitteessa www.luovuusindeksi.fi ja kutsu myös kollegasi, työyhteisösi ja ystäväsi mukaan, vaikkapa jakamalla heille tämä blogi.
”Saat paluupostissa kattavan analyysin oman luovuutesi anatomiasta ja loistavan työkalun itsetuntemuksesi syventämiseen ja kehittämiseen luovuuden osalta. Myös siihen, miten sanoittaa omaa luovuuttasi, vaikka työnhaussa.”
Luovuus vaatii kukoistaakseen turvallisuutta, avoimuutta ja uteliaisuutta. Uskomme vahvasti, että samalla kun luovuus tunnistetaan paremmin ja sen merkitys sitä kautta vahvistuu organisaatioissa, myös työhyvinvointi lisääntyy.
Kirjoittaja Sanna Laakkio johtaa Luova työelämä 2030 -hanketta sekä Suomen Markkinointiliittoa. Sannan oma luovuuden suorituskyky analyysi yllätti hänet positiivisesti. Erityisesti se, että hänellä on jonkun verran vielä uinuvaa potentiaalia, jonka hän voi nyt valjastaa Oy Suomi Ab:n hyväksi.
Suomen Markkinointiliitto ja Lifeworks tekevät yhteistyötä paremman työelämän puolesta.
Lue myös:
Uratarina: Sanna Laakkio: Rohkeudella uralla eteenpäin
Miten luovasti kehität omaa uraasi?